بلاگ

وقتی پوسیدگی و آسیب در حدی عمیق شود که پس از تخریب مینا و عاج دندان، قسمت درونی تر دندان که حاوی اعصاب است و پالپ نام دارد ، درگیر التهاب یا عفونت کند، درمان لازم برای خارج کردن پالپ، روت کانال، درمان ریشه یا عصب کشی نامیده می شود.

معمولاً در صورتی که پالپ زنده باشد، درمان ریشه در یک جلسه و اگر از بین رفته باشد، درمان آن در دو یا چند جلسه انجام می شود.

چه مواقعی درمان ریشه ضروری است؟

معمولاً ریشه یا پالپ دندان در شرایط زیر دچار التهاب یا عفونت می شود:

1. اگر پوسیدگی های عمیق به پالپ رسیده باشند.
  2. بر اثر ضربه شدید، پالپ آسیب دیده باشد.
  3. بیماری ها و التهابات لثه ای که به ریشه دندان سرایت کرده باشد.

علایم التهاب پالپ دندان

• حساسیت نسبت به سرما و گرما در دندان ها
  • حساسیت نسبت به تماس یا ضربه به دندان
  • درد هنگام جویدن غذا
  • تغییر رنگ بیش از حد در دندان
  • وجود آبسه در لثه یا ورم در صورت در مواردی که التهاب یا عفونت ریشه درمان نشده و به استخوان فک رسیده باشد. (پیش تر در این شرایط، راهی جز کشیدن دندان وجود نداشت، اما امروزه با انجام درمان ریشه می توان دندان را حفظ کرد.)
  • گاهی نیز پس از یک دوره درد شدید، درد دندان از بین می رود، زیرا در این مرحله عصب دندان به کلی از بین رفته است و کم کم دندان عفونی می شود.

کلینیک دندانپزشکی پردیس با بیش از دو دهه سابقه در ارائه خدمات تخصصی و ویژه به بیماران خود ، آماده است تا همچنان طبق استانداردهای روز دنیا و مطابق با پروتکل های بهداشتی و در فضایی عاری از هرگونه استرس و آلودگی ، خدمات خود را به شما گرامیان عرضه نماید . این مرکز دندانپزشکی با عقد قرارداد با بیش از 10 بیمه تکمیلی ، روند درمان و دغددغه ی هزینه های ناشی از آن را به حداقل رسانیده است .

همین جا کنار شما هستیم ...

قم - پردیسان - بلوار شهروند - خیابان البرز - کوچه 17

komehgroup@gmail.com